EUAA COI Report. Female Genital Mutilation/Cutting in Mali

Niederländisch

The purpose of the report Female Genital Mutilation/Cutting in Mali is to provide relevant context information in view of the assessment of international protection status determination, including refugee status and subsidiary protection.

The report provides background information and mapping of FGM/C practices and trends at national and regional level in Mali. While relying on the last Demographic and Health Survey (DHS) in 2018, as a starting point, the report complements, contrasts and/or corroborates it with more recent studies and research carried out and published mostly in the period 2017-2022.

The report provides details on the legal and policy framework, national statistics, trends and prevalence of the practice, societal attitudes and drivers of FGM/C and information on FGM/C performers as well as types of FGM/C. Finally, the report looks into the role of national and international organisations and NGOs, as well as into consequences and treatment of women not undergoing FGM/C.

The reference period is from 2017 to April 2022.

The drafting of this report was finalised on 2 May 2022. Some additional information was added during the finalisation phase in response to feedback received during the quality control process, until 19 May 2022.Any event taking place after this date is not included in this report.

This report was written by the Country of Origin Information (COI) Sector of the EUAA. The following departments and organisations have reviewed the report, together with EUAA:

- France, Office for the Protection of Refugees and Stateless persons (OFPRA), Information, Documentation and Research Division (DIDR);

- Switzerland, State Secretariat for Migration (SEM), Division Analysis and Services;

- The Netherlands, Immigration and Naturalisation Service, Office for Country Information and Language Analysis (OCILA).

This report was written according to the EUAA COI Report Methodology (2019).

Policy

Het beleid dat de commissaris-generaal voert, is gestoeld op een grondige analyse van nauwkeurige en actuele informatie over de algemene situatie in het land van oorsprong. Die informatie wordt op professionele manier verzameld uit verschillende objectieve bronnen, waaronder het EASO, het UNHCR, relevante internationale mensenrechtenorganisaties, niet-gouvernementele organisaties, vakliteratuur en berichtgeving in de media. Bij het bepalen van zijn beleid baseert de commissaris-generaal zich derhalve niet alleen op de op deze website gepubliceerde COI Focussen opgesteld door Cedoca, dewelke slechts één aspect van de algemene situatie in het land van herkomst behandelen.

Uit het gegeven dat een COI Focus gedateerd zou zijn, kan bijgevolg niet worden afgeleid dat het beleid dat de commissaris-generaal voert niet langer actueel zou zijn.

Bij het beoordelen van een asielaanvraag houdt de commissaris-generaal niet alleen rekening met de feitelijke situatie zoals zij zich voordoet in het land van oorsprong op het ogenblik van zijn beslissing, maar ook met de individuele situatie en persoonlijke omstandigheden van de asielzoeker. Elke asielaanvraag wordt individueel onderzocht. Een asielzoeker moet op een voldoende concrete manier aantonen dat hij een gegronde vrees voor vervolging of een persoonlijk risico op ernstige schade loopt. Hij kan dus niet louter verwijzen naar de algemene omstandigheden in zijn land, maar moet ook concrete, geloofwaardige en op zijn persoon betrokken feiten aanbrengen.

Voor dit land is geen beleidsnota beschikbaar op de website.

Land: 
Mali